Är man normal om man... (del II )

image401
Allvarligt talat funderar man ibland över hur normal man är eller om man över huvud taget är det alls. . .
    image420                                                    
Varför växlar jag över till engelska i vissa situationer? Jag har funderat mer och mer över detta senaste tiden.
Okay, med alla dessa deckare, filmer, serier mm mm på engelska så är det ju svårt att inte bli påverkad men...därifrån till att tänka på utrikiska eller som sagt var, rent av hellre snacka det...jag hittar lättare ord inom vissa områden på engelska än på svenska. . .och då är INTE "FUCK" och sånt inräknat. Jag bromsar ofta mig själv när jag har ett engelskt ord på gång, för att inte låta knasig eller överspänd. . .sen lubbar jag bara iväg direkt från jobbet för att snabbt hinna till AFTER WORK och RELAXA och COOLA DOWN för att sen hem för att kolla NEWS OF TODAY CNN. Så klär jag mig i nåt bekvämt och intar middagen i LOUNGEN med en SOFTDRINK till. Sen är man ju sugen på att öppna A SIXPACK men NOPE! MILK and HONEY and a BISQUIT blir det för mej, innan jag kollar på SUPERBOWL med A BAG OF POPCORN och förtrollas av THE SHEERLEADER GIRLSWOW WHAT A NIGHT!!!

....................men amerikaniserad är jag inte !!!!!   NOPE!

                                          image411  
 Bilden tog Socrate själv i somras i Danmark - lite kul låter det för oss svenskar...
...kan det va en dansk delikatess, tro...

image419      . . . OVÄNTAD ÖNSKAN . . .


                                    / ambivalente Socrate /

      PS. För att kolla in "Är man normal om man...(Del I)" från 2007.09.09
           - klicka på denna länk:    "Är man normal om man. . ." 
image422



                                                

Kommentarer
Postat av: britten

Ja det har jag också undrat över många gånger...tycker det är otroligt märkligt att svenska språket måste blandas upp av svordomar och amerikanska uttryck
mm ...

Hund i snor ? vad i allsin dar är detta ???

2008-02-13 @ 08:25:01
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Socrate

Ja du Britten, det kan nog behövas en förklaring till den märkliga skylten. Den sitter på flera ställen utmed kusten i Danmark, där det förekommer bad mm. Uppmanar alltså hundägare att "hålla hunden kopplad" eller direkt översatt "hund i snöre" .
Alltså ingen äcklig maträtt...

// Socrate

2008-02-13 @ 14:52:35
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy

He he... Hund i snor var humor i precis min smak!
Nu funderar jag ju lite om det kan vara så att du är född med Engelska som modersmål? Är du 2-språkig eller har det bara blivit så med språket att det kommit till dig? Tror du får se det som en "berikning" snarare än som något som irriterar dig! Kram

2008-02-13 @ 16:10:01
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Tierra

Hahahaha... datanörd som man ju är... så skrattar jag gott åt den där sista bilden... ALLA har väl ett Hotmail-konto...

Och apropå det... så kan jag nämna en kompis... som skaffade en mailadress... som lät lite mer otäck... hans adress blev [email protected]
*skrattar*

Vet inte om den firman finns kvar... misstänker att användandet av dessa mailadresser var ganska begränsat...

Sköt om dig min vän... och ha en fin kväll !

Varma hälsningar, Tierra

2008-02-13 @ 17:02:51
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Socrate

Till Borthy: Ja, jag är väl inte direkt irriterad över fenomenet bara lite störd över att det "kommer in störningar" när man snackar sitt modersmål, småländska. Känns på sätt och vis lite häftigt att man behärskar engelskan så bra att man hellre kör med den ibland...
Till Tierra: ja, det klart i din branch måste det väl vara oerhört lätt tillhands med engelskan...
Nästa gång jag ska skaffa ny mail får det nog bli nåt enkelt i stil med den du nämnde.

HA DE GOTT MINA KÄRA TVÅ VÄNNER// Socrate

2008-02-13 @ 17:19:04
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Junitjej

Hej! Här får du en stor kram av mig!
Jag önskar dig en trevlig Alla hjärtans dag!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

2008-02-14 @ 13:30:06
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0