Platt-TV vs TJOCK-TV

Hörde den intressanta men ganska meningslösa frågan på radion idag "platt-TV heter ju platt-TV men vad heter då de som inte är platta"?  Jag tänkte genast att "det måste ju bero på sammanhanget" .  Man köper ju en platt-TV i affären eller en hederlig "TJOCK-TV" men hemma, när man ska kolla på densamma säger man ju bara "jag ska kolla på TV" och inte "jag ska kolla på platt-TV'n" eller "jag ska titta på TJOCK-TV'n" . Har någon någonsin hört ordet "tjock-TV" förut? Jag tror faktiskt inte jag har gjort det men numera kanske det ordet vore smidigt att ta till när man ska känna sig pinsamt ute när man "bara" har en 28tums TJOCK-TV hemma, när flertalet av vännerna har en 42tums PLATT-TV.  

         SUPERTJOCKIS-TV nr 1                 TUNNIS-TV                                   PLATT-TV
         image65            image63            image64  
Jag har dessutom hört att i "FJOLLTRÄSK" (alltså Stockholm på norrländska) där finns det föräldrar som alls inte har råd med någon platt-TV, men som köper på avbetalning för dyra pengar, bara för att de egna barnen ska slippa skämmas inför sina kompisar över att familjen inte har platt-TV.    HUGA!

                                                                      / frågande Socrate /

Kommentarer
Postat av: amonym

Alltså bortsett från platt o tjock o så, så har vi ju detta med HD-ready, plasma och LCD! Jag blir så tröööööött! Alla dessa val!

2007-09-11 @ 19:19:11
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0