Lördagsmorgon

Hela familjen sov fortfarande vid 09.00 idag. Can this be true? Händer inte så ofta i vår familj annars. En 5-åring som inte ofta sover längre än till klockan åtta och en 7-åring som i.o.f. sig gärna sover länge, men inte SÅ LÄNGE. De båda tonåringarna (och just denna natt, den enes flickvän) räknas ju inte in i "normal tideräkning" då de kan sova till solen går ner ...nästan. Man minns väl själv sin tonårstid när man , likt sönerna idag, kunde börja dagen med "middag till frukost" . Mor&far är småhäpna när det är tyst och stilla i huset ännu vid nio. Men hur skönt är det inte att ha en riktigt "segarlördagmonne" (monne=morgon på småländska). Frukosten var avklarad redan vid 11 för de båda turturduvorna till tonåringar, som alltid lyckas sova längst ........WONDER WHY...........
image104 image107image105image106
                                                   The Socrate family this morning at ten

Kommentarer
Postat av: Borthy

Jag vill tacka för din tillrättavisning! Man lär så länge man lever! Jag var ytterst slarvig i mitt ordval men jag får skylla det på vinet....
Ha en trevlig kväll! Kram från Borthy

2007-10-14 @ 17:45:16
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: amonym

ja WONDER WHY..... jag kan nog komma på varför.... om du absolut inte har en aning så lovar jag att komma med lite förslag=)

2007-10-14 @ 19:44:59
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Socrate

>>amonym: Ja ä l a naiv men minns ABBSELLUT INGENTING AV DEN TIDEN !!! Fösslag tack!

2007-10-15 @ 07:37:37
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0