FARS DAG

Jag har aldrig varit mycket för att bli firad själv men idag på Fars dag var det riktigt trevligt att först få små pappershjärtan med texten "GRATTIS PÅ FARS DAG" av de båda minsta, som de gjort i söndagskolan. Sen kom det fler paket och det kändes ovanligt bra. Jag är ju egentligen typen som hellre firar andra än själv blir firad. Då är det ju kul när man överraskas av en känsla av välbefinnande när man själv är firarobjektet. Klart det är kul att få paket - missförstå mej inte - men jag tror inte att jag är ensam om känslan att "centralfigur" är inget att va - hellre stå bredvid och hurra.
image164  Ja, inte kan man nyttja denna klassiska list om man får punka...     

... ... ... knappt heller denna ...  image168  ... ... ... ... ... ... 
... ... ... ... möjligen denna... image169  
                                                              ( "PMSING" = HAR PMS )
Har länge tänkt köpa en pannlampa att ha i bilen utifall man skulle råka ut för något krångel när det är mörkt - nu har jag en sån. Träffade en polare i går och han hade sån bautapunka på ena bakhjulet att själva däcket börjat kränga av fälgen. Han hade inte kört långt - bara några hundra meter till macken - men ändå hade det blivit så drastiskt med däcket. Fälgen föreföll vara OK i alla fall. Tur att det inte var jag som fått punka, åtminstone när jag varit utanför stan. Vet nämligen inte ens om jag kan få fram reservhjulet som sitter under bilen, upphängt i en wire som man vevar ner med en specialvev, som jag även saknar. . .
  . . .MEN JAG HAR I ALLA FALL EN PANNLAMPA !
                                                                       ( Bilderna från www.picsearch.com)

Kommentarer
Postat av: amonym

hmmmm vad säger din kära hustru om att du möjligen tror att det sista alternativt skulle gå att använda vid punka......

2007-11-11 @ 17:44:28
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate till amonym: ...njae, jag vet faktiskt inte...har aldrig provat om det funkar i verkliga livet.

2007-11-11 @ 18:25:48
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy

Hallå och grattis på fars dag!
Jag tycker vi kör vidare på att se saker från den ljusa sidan du och jag, hjälps åt lite så får vi ett ljusare liv!
Tänk bara vad possitivt att du inte behövt strippa vid din bil då du aldrig haft punka än!
Vad har du för stor och cool bil som man måste veva ned extrahjulet? Monster truck ;-D ?
Hoppas du får en fin vecka du också och ta en dubbel Tavegyl till kvälls-teet så att du får sova skönt i natt....kanske funkar? Du har säkert provat allt... Kram

2007-11-11 @ 20:38:58
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Cyberspunken

Hello Socrate, tack för besöket på min sida och din kommentar, jag tillhör nog den skara av barn som tyckte att just dagar som mors & fars dag var bland dom värsta på hela året. När alla barn satt och gjorde små hjärtan till sin mamma eller pappa så satt jag nog mest och funderade på när jag skulle få träffa min mamma nästa gång... om hon skulle vara snäll och inte lukta illa av gammal fylla när vi sågs... och när det gällde pappa så funderade jag inte så mycket... han hade liksom aldrig funnits! Han har funnits sedan jag var 15 då träffade jag honom...Idag är jag inget barn längre och jag har fölåtit mina föräldrars brister och gått vidare, som vuxen har jag mer riktat mitt förakt till det samhället som ansåg sig göra en god gärning som t.ex. att på 13 år omplacera mig 7 ggr på lika många ställen. Det som stör mig är att detta pågår än idag, omhändertagande av barn och fosterhemsplaceringar tas det alldeles för lätt på. Man borde satsa mer resurser på att ordna bra stöd för föräldrar när det brister, om det inte är en omedelbar fara för barns hälsa....

Så detta vart långt men du ville veta och jag har inget emot att svara... jag skäms inte över min uppväxt tvärtom den har gjort mig till det jag är idag =)

Må gott //Cyberspunken

2007-11-13 @ 00:21:06
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: Borthy

Hallå!
Tack för tipset om filmen gosskören, den skall det bli framöver!
Angående bilar så kanske jag också har ett reservdäck under bilen fast jag inte vet det bara? Vi har en familjebuss också, fast säkert en ännu töntigare, en Trajet och bilmärke som börjar på H men jag tänker inte ens försöka stava till det... Hyundai? Äsch, glöm det! Ha en fin dag du också så hörs vi snart. Jag har ledigt i dag och har lite svårt att hålla mig i från datorn. kram

2007-11-13 @ 11:36:55
Postat av: Socrate

Socrate till Borthy:
Jodå - HYUNDAI stavas just så som du gjort. HYUNDAI. Petimätern ger följande omdöme: MVG och guldstjärna . Så de så.

2007-11-13 @ 16:11:20
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0