En sprillans färsk blogg av socrate

Hej. Nu har den sjösatts, min egna blogg, som funnits i bakhuvudet i säkert 2 år nu. Jag har haft lite för mycket annat att pyssla med för att hinna ta tag i saken men NU!  Nu var det dax. Skönt att få skriva av sig lite om ditt & datt i tillvaron, vilket är det huvudsakliga syftet med bloggen.
Alltså -  tankar och funderingar ur livet och alla de läckra situationer man hamnar i om man har sinnena öppna och bara tar in .

Jag har skrivit i flera år om allt mellan himmel och jord men nu kan det vara dax att göra det lite mer offentligt.
Men DU, Socrate, kan väl inte skriva en massa goja och lägga ut på internet, det måste man väl vara en känd
och etablerad person för att göra?  Nä'rå, det är ju det som är det fina med kråksången i att blogga. Man kan skriva och rapportera om hur osten minskar i höjd alteftersom vi hyvlar av den eller om hur gräset växer på tomten (dvs. ganska snabbt så här års...alldeles för snabbt!!!)  Men man kan även skriva om sånt man tycker om och som är viktigt för en, t ex. sina barn och deras eskapader (kommer bergfast att förekomma) och vilka tabbar och klanterier
man lyckas med - här finns det en ocean att ösa ur, för ett "tabbe-proffs" som mej. Jag brukar säga "man lär av sina misstag, så jag borde vara fullärd för länge sen" så många som jag gjort genom åren. Ingen hängande läpp för det, man har ju haft kul under tiden och har många sköna historier direkt ur livets mysterium, att berätta.

En hel del humor men ofta allvarliga undertoner utlovas oxå.  Humorn och allvaret bor grannar.

/ socrate /

Kommentarer
Postat av: Borthy

Nu har jag läst ditt första inlägg!

2008-01-01 @ 07:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0