Dinosaurie

"Pappa, du stoppar alltid ner tröjan i byxorna" .  Så sa Ella 4år idag på morgonen till mej när jag höll på att klä på mej. Dagens ungdom vet ju inte hur sådant går till. Vaddå stoppa ner?? Smidigast och ledigast att ha tröjan utanpå. Men vi dinosaurier som växte upp på 60-talet vet inget annat än att stoppa ner tröjan, skjortan eller vad det nu är. Möjligen kan man ha en fleecetröja eller träningströja utanpå. Allt annat ska ner i byxorna...åtminstone oftast när man har långbrallor. På sommaren till shorts är det annat...då har man den obligatoriska T-shirten utanpå. Kan inte svara på varför men det känns helt ok...nja, det beror på vilken typ av shorts. Okey, har man såna där "finshorts" - som jag kallar dem och som frugan gillar men inte jag - kan jag ibland tycka att det ser bäst ut med tröjan istoppad, i alla fall om jag måste ha bälte till, vilket jag måste ibland för att inte tappa brallorna, speciellt om plånboken ligger i bakfickan och tynger. (JAG HAR VÄL ALDRIG SKRIVIT EN SÅ KONSTIG MENING!!!)

Hur som helst kan jag ibland förvåna mej över hur tidigt barn börjar påpeka föräldrarnas klädval. Åtminstone pappas. Nu är ju Ella 5år, tjej och hon och mamma Lotta delar ju detta intresse för kläder, smycken, hårpyssel mm, som jag och de tre sönerna inte nånsin kommit eller kommer att komma i närheten av. Jag har inget minne av att sönerna kommenterat min klädsel så ofta, åtminstone inte innan tonåren, när ju morsan & farsan är de töntigaste personerna i världen. Men bara de egna - polarnas parenteser är helt OK.
Ett märkligt fenomen som jag själv var del av när jag var tonåring.

                               /  förbryllade Socrate /

Kommentarer
Postat av: amonym

hihi! Vad kul att jag läste just detta idag. För si på min lunchrast gick jag just o funderade på detta! Påpekade nämligen för min bror (50 år) att det var lite gubbigt att stoppa i tröjan.... men så är jag ju lite yngre.... min ålder börjar ju fortfarande på 3=) Så jag är nog benägen att hålla med Ella i frågan!
/modän amonym/

2007-07-02 @ 13:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0