Nu är det klart



Jag bara måste ju ha så mycket "heder&hut" i kroppen att jag avslutar följetongen Anders&Telenor, som jag skrev om 24-25 juni. Sedan någon vecka ringer jag nu med mitt "riktiga egna nummer" , porterat (överfört) till operatören "3" (TRE) och det funkar fint - det gjorde det med Telenor oxå, själva tjänsten var det alls inget fel på!!!. Det var det administrativa på Telenor, som jag hade en hel tunna full av krångel med. Nu har jag dels fått mitt tillgodohavande på 540:- återbetalt samt numret porterat till min nya "TREmobil" . Vad skönt att ha sitt gamla hederliga, invanda mobilnummer, som även bekantskapskretsen har i sina telefonböcker.  
För att inte bara kasta paj på Telenor bör det väl erkännas att min SonyEricsson K610i haft en episod den oxå. Plötsligt en dag efter ca 1.5 månader bara stannade den upp, som paralyserad. Lydde inga kommandon utan bara "stod still". När jag uppsökte affären som sålt den fick jag beskedet att "det är nog dax att uppdatera mjukvaran" .  UPPDATERA MJUKVARAN I EN 1.5 MÅNADER GAMMAL TELEFON!  Tala om fiasko! Hurdan mjukvara är det i dagens telefoner om den måste uppdateras efter EN månad??? Jag lämnade telefonen, fick en lånedito som jag hade i drygt 14 dagar tills jag återfick min, för mej nya mobil.
Så klart kostade detta nada men men ändå??? Så mycket finesser som det finns i dagens lurar ska det väl inte behöva uppdateras efter bara några veckor, eller är det bara jag som är en gammal rigid stenstod som inte hänger med i utvecklingen?  
Nåväl - nu är allt frid & fröjd och jag ringer, SMS'ar och annat, som aldrig förr.                                                     
                                                         / nöjde Socrate /





Kommentarer
Postat av: Vilhelm

Teknikens under, eller hur var det?

2007-07-14 @ 22:41:29
URL: http://fransvilhelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0