"Bärs nedhasade på höften"

Jaa, mycket ska man vara med om ....!   Läste i en postorderkatalog som, likt hagelsvärmar formligen väller ned i brevlådan så här års. Yours truly är mycket intensivt ointresserad av shoping och då kläddito i synnerhet och tycker därför att det är smidigt med postorder, där man kan prova hemma i lugn och avskildhet. Strunt samma att man ofta får betala returfrakt när plagget inte passar eller inte alls ser ut som det gör i katalogen. Smidigt är det.
Kollade in herrbrallor och flertalet av de modeller jag tyckte skulle passa mej som handsken hade i sin produktbeskrivning följande mening: "bärs nedhasade på höften".  Man uppmanas alltså att bära dem på detta för mig mycket osäkra vis och jag förmodar av denna instruktion att de är tillverkade på ett speciellt vis för att funka extra bra just för detta moderiktiga - men totalt "gravitationsbefriade" användningssätt. Vi neanderthalare fattar inte sånt och känner ofta när vi ser detta fenomen att vi skulle vilja rusa fram och dra upp brallorna på dess bärare, för att rädda dem från att stå där "med brallorna nere". Hur det går till att helt upplösa gravitationskrafterna och åstadkomma att byxorna sitter kvar, trots att INGET ALLS HÅLLER DEM PÅ PLATS, är för mig en gåta. Ibland tror jag att dessa plagg är förtrollade. Kan inte finna någon annan hållbar lösning på "fenomenet nedhasade brallor" (som för dess tillskyndare är det mest naturliga i världen, ungefär som att älska, andas eller äta).  Att man, som dagens ungdom, kan gå helt obekymrat rak och upprätt i ryggen och dessutom världsvant, utan att känna "varför tog jag inte på både hängslen och livrem" (så som vi från forntiden minns salig Gunnar Sträng), kan bara bero på magi. Isac Newton hade bara ruskat på huvudet åt detta för honom helt otänkbara scenario medan tonårssönerna (15&18) köper detta med hull&hår.
Att gossarna ska ha kalsingar - som bör vara av märket Björn Borg, Calvin Klein eller annat "godkänt" märke - under sina långt nedhasade badshorts är bara ytterligare en påbyggnad på fenomenet. Att kalsipperna helst ska tangera naveln gör inget alls, bara minst en decimeter av dem syns.
Vissa saker får man dock bara acceptera, resignera och gå  vidare...fattar modets nycker gör jag dock inte......

                                    / förbryllade Socrate /

Kommentarer
Postat av: Vilhelm

Underbart! Du är skön! Skriver bra med! :)

2007-07-14 @ 15:55:44
URL: http://fransvilhelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0