90 mördarsniglar på en kväll

Mina föräldrar har stora delar av sommaren varit på jakt i trädgården. På jakt efter mördarsniglar. De tillbringade första hälften av sommaren med jakt varenda dag och dödade flera hundra. Så försvann de nästan helt (alltså sniglarna) under några veckor i slutet av juli men nu är de tillbaka igen (sniglarna alltså) på bred front. Härom kvällen plockades 90st!! upp och likviderades .     HUGA !                                  
                          image39 Snäll och gosig snigel - ingen mördarsnigel

I samma kvarter har några grannar fört en intensiv och tuff kamp mot dessa trädgårdsmarodörer med salt, ölfällor, spadar mm mm och nästan givit upp pga det hiskeliga antalet sniglar. En av dem (alltså grannarna) var ute en kväll när jag passerade och jag stannade bilen, "vevade" (genom att trycka på en knapp till de elektriska fönsterhissarna, men man säger ju så) ned rutan och kläckte käckt "det är väl fel årstid att salta nu" . Konstigt, men min kommentar uppskattades inte alls!   
            Pedagogiska snigeln "Pedda"      image40 
Hemma hos oss - som bor ca 300m bort - har vi sammanlagt hittat kanske 15 mördarsniglar på hela sommaren. Olika falla ödets lotter.  Och då ska man inte glömma att det i Afrika förekommer gräshoppssvärmar av apokalyptisk storlek, lika enorma som snöstormar. Eller myrsamhällen - "med "myriader" myror - som dödar allt i sin väg!!!   HUGA EN GÅNG TILL !!!

Idag började Carl ettan och Ludvig nian - en i början och en i slutet av grundskolan men båda lika tveksamma till nyttan med skolan. 
       
                              / från sniglar förskonade Socrate /

Kommentarer
Postat av: Badtanten

Ibland önskar jag att jag var en snigel. Jag älkar verkligen öl.

2007-08-22 @ 22:30:30
URL: http://simhuset.blogg.se
Postat av: Maria

Jag tror att alla elever är fundersamma över nyttan med skolan.. Fram tills att man slutar och inser vilken tur man hade.. :P Och sen hux flux så ska man börja studera till lärare själv. ;P

2007-08-23 @ 01:05:44
URL: http://marialindgren.blogg.se
Postat av: Amonym

En liten undran äter "era" sniglar nått? Min mor har fört en djävulsk kamp med dessa äckelpäckel djur i sommar. Dock har noterar hon att de egentligen inte äter något speciellt. Det enda som strykt med är en squashplanta. Men äckliga är dem!!!
ps Mor kör med salt metoden, hennes kolonigranne klipper dem med sax.... hua!
ps 2 om en sulle ta å få till det däringa med en blogg snart,,,,,

2007-08-23 @ 13:53:29
Postat av: evans

Jag har aldrig riktigt fattat det farliga med mördarsniglar, men det kan nog bero på att jag aldrig sett någon :) Heja Norrland!

2007-08-23 @ 16:17:09
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0